No Image

اجرای کنوانسیون «مدیریت آب توازن کشتی ها» از ۱۸شهریور الزامی است

شهریور ۲۳, ۱۳۹۶ بدون دیدگاه



به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بنادر ودریانوردی، ۶۳ کشور به کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها پیوسته اند.
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در این باره گفت: آب توازن که برای حفظ ثبات و تعادل کشتی ها در مخازن خاصی نگهداری می شود، می تواند حاوی موجودات مضر، عوامل بیماری زا و گونه های دریایی مهاجم باشد.
محمد راستاد افزود: گونه های دریایی مهاجم می توانند اکوسیستم های محلی را مختل کنند، بر تنوع زیستی تاثیر بگذارند و خسارت اقتصادی زیادی به بار آورند. از این رو، کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در سال ۲۰۰۴ به منظور جلوگیری از انتشار این گونه ها به مناطق غیربومی و بروز آسیب های یادشده، کشتی ها را موظف کرد آب توازن خود را طبق دستورالعمل های این کنوانسیون مدیریت کنند.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: از هجدهم شهریورماه رعایت مفاد کنوانسیون شامل تخلیه نکردن آب تصفیه نشده مخازن در دریا، داشتن دفتر ثبت وقایع آب توازن روی کشتی ها و بازرسی و صادر کردن گواهینامه های مربوط با نمونه برداری از مخازن آب توازن الزامی است.
به گفته راستاد، کشتی های جدیدی که از این تاریخ به بعد ساخته یا تحویل داده می شوند، به نصب سیستم های پردازش آب توازن ملزمند.
بر اساس این گزارش، در هفتاد و یکمین نشست کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71)، سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) موافقت کرد به کشتی های موجود، برای انطباق با الزامات این کنوانسیون و نصب سیستم های پردازش آب توازن ۲ سال فرصت داده شود و این کشتی ها تا سال ۲۰۱۹ به تبادل آب توازن در مسیر خود موظفند.
طبق این کنوانسیون همه شناورهای ورودی به بندر موظفند آب توازن خود را حین حرکت در فاصله دستکم ۲۰۰ مایل دریایی از نزدیک‌ترین خشکی و درعمق دستکم ۲۰۰ متری تعویض کنند.
به گزارش ایرنا، آب توازن کشتی ها در حفظ تعادل شناورهای دریایی بزرگ نقش دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**۱۱۰۸*۱۹۶۱* تنظیم: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود



انتهای پیام /*










Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *